tisdag 24 april 2012

På gnäll humör minsann..

Ja... solen strålar och det börjar bli varmt där ute...
Men jag är bara sur och mår sådär...lite skit...
Fattar inte!!!
Orkar ni?
1. Jag är ledig!
2. Jag tränar minst 4 gånger i veckan, core, zumba, löpning, cykling och promenader
3. Jag äter bra mat! Älskar grönsaker. Äter inget vitt mjöl och har inget sug eller behov av att göra det heller. Försöker äta minimalt med socker (hade dock en liten sockerorgie i helgen med äppelpaj och choklad) och det går bra. Känner inget behov eller sug efter det heller.
4. Äter kosttillskott för att få i mig mer omega och för att förbättra min hud.

Så jag borde väl vara på topp och sprudla av energi och ha en fantastisk hälsa...eller??
Men nepp...
1. Ledig - men otroligt stressad över det här med deklarationen och alla tentor som ska in i stressfysiologikursen...
2. Har så tunga ben och är så trött! Vill bara sova, ögonlocken är som blyklumpar och kroppen så tung... orkar knappt tänka att jag ska ge mig ut en runda...
3. Maten...ja den är positiv i allafall
4. Trots allt så ser jag ut som en olycka i ansiktet! Alldeles torr och fnasig runt ögonen, och det gör ont! Ser ut som om jag har världens allergiutbrott. Mina läppar är såriga, torra och spruckna - inga salvor i världen hjälper. Hakan är full av såriga skorpor efter sista svinkoppsattacken - bara väntar på att det ska blossa upp igen...


Vad ska jag göra? Hur återfår man sin energi? Hur får man en frisk och fin hy??
Sen var det, det här med ögonbrynen! De måste plockas - innan fredag!
Nu har jag testat lite medicin...vägrar låta den vara orsaken till mitt mående... Har slarvat med den men har inte heller haft några blossande inflammationer heller...Men vi ger den en chans...

Oj, vilket upplyftande inlägg detta blev... Bättre nästa gång! Jag lovar!!!


3 kommentarer:

  1. Personligen skulle jag nog säga att din stressnivå är för hög, och då behövs inte mycket (deklaration) för att det ska tippa över och bli tungt. Jag har samma problem stundtals. Skriv en lista och beta av de tunga stressande faktorerna först och träna sen, risken är annars att träningen blir förknippad med något tungt och jobbigt istället för något kul! Glöm aldrig bort dig själv för DU är viktigast, dålig hy kan också vara ett tecken på hög stressnivå. Sköt om dig och var rädd om dig!!
    /kärlek och en massa kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog så... Stressnivån är alldeles för hög!
    Bra tips med en lista! Såna enkla grejor glömmer man lätt i allt virr varr!
    Till helgen ska listan vara avbetat och jag ska bara tänka på mig själv! Struntar i alla måsten här hemma och kalas mm och drar på tjejhelg i Stockholm! Gött!
    Tack för ditt stöd!!!
    Kram på dig Åsa!

    SvaraRadera
  3. Lyssna på din kropp, så tar du hand om dig bättre. Ta det lugnt och vila mer om du är trött! Man kan faktiskt lämna vissa saker ogjorda ett tag... Det som inte blir gjort idag, blir gjort en annan dag.

    Ställ inte så höga krav på dig själv, du duger precis som du är. Försök att inte förknippa det du presterar med vem du är. Var rädd om dig! *kram*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)