onsdag 4 april 2012

Full sprutt, lingonprutt!

Blev inte så mycket aktivitet här igår.
Sjuka barn och tröökigt påsklov kom liksom i vägen!
Det blir inte bättre idag heller!
Idag ska jag jobba och sen efter det ska jag skaka loss med lite Zumba-fun!
Antar att när jag åter kommer hem till säker mark bör klockan vara en si sådär 21,30 och det bör vara läggdags, för att imorgon jobba ännu längre... Men sen så blir det lite ledigt igen!

Fick en för frågan om majonnäs. Antar att det kommer vara en del på det påskbord som en del av er kommer att äta under helgen.
På fråga 1: Nej jag köper inte färdig majonnäs!! Klart jag gör egen!!
På fråga 2: SÅ här enkelt gör man egen majonnäs:
2 st äggulor
1 tsk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
2.5 dl matolja (utan smak)
1. Blanda äggulor, senap och vinäger.
2. Tillsätt olja i en smal och fin och jämn stråle under konstant vispning. Smaka av med salt och peppar. Man kan ju även smaksätta med exempelvis vitlök, tryffelolja, apelsin, citron, örter... ja vad du vill och känner för egentligen.

Men så enkelt är det att göra egen majonnäs! Du kommer inte heller köpa färdig mer om du provar detta! Lovar!

Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)