fredag 20 juli 2012

En sån där skit dag...

Nähä, nu är det dags att ta tag i det här livet!
Jobba, jobba, jobbar..mest hela tiden... Skitless på det mesta...Gillar jobbet (så missförstå mig inte...men) hinner inte: mysa med familjen, bygga klart minihusen, städa och tvätta här hemma, TRÄNA och jag hinner inte ta hand om mig själv...
Prioriteringar måste göras och förändras!

1. Nu stil! Dags att piffa till den här paddan, så hon blir en pingla! Ny garderob - kläder behöver fixas. (Herrejösses, jag som hatar att shoppa kläder....nån som vill, åt mig??)
2. Träna! Måste ta mig runt milen och förbättra tiden - avsevärt! Endast 71 dagar kvar! Men knäoperation om 13 dagar... hur det blir med träning sen vet ingen... Så konditionen måste fixas till topptrim nu, så att jag har lite att spela på sen... Ryggen är kass! Saknar all träning som gjordes under våren! Måste tas tag i ASAP!
3. Ögonbrynen...jag säger bara ögonbrynen...jösses...är det verkligen dags igen??? Tur att man kan dölja dom...när solen skiner!
4. Sanera hemmet! Hinner inte nu när jag jobbar jämt. Tänkte skicka i väg familjen på min ledig dag, så att jag kunde städa huset...men inser att hösten blir nog ganska lugn när skola och dagis börjar så då...hinner jag städa....
5. Raka benen... det ska tydligen bli sol nu...(med det kan ju alltid ändras!) men...jag får inte raka benen! Snacka om I-landsproblem! Men eftersom jag är lite känslig...så få jag inte utsätta huden för som som kan klia, ge utslag eller spricka inför operationen... Klart solen kommer då! Inte är man blondin heller...suck...
6. Hösten - framtiden... Vad ska jag göra sen då? Blir inget pluggande, trots att jag kom in och hade tänkt...omständigheter liksom... Nu måste jag försöka hitta nya vägar att vandra... Hoppas på lite mer jobb på jobbet. Vore perfekt!

Ja ni ser, jag har lite att jobba med! Helst skulle jag vilja ha ett rikt social liv med härliga kompisar också, men det orkar jag inte ta tag i det... Mitt hjärta och mina vänner finns ju inte här, där jag är...utan många (alltför många!!) mil bort. Men vem har tid att umgås när jag har ovanstående lista att bita tag i, och så har jag ju mina älskade grabbar :)
Nu ska jag leta husbil!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Aldrig roligt när man inte hinner:( man behöver en paus ibland för att andas och för att hämta ny energi! Med din styrka och tålmodighet är jag säker på att du hittar den❤ och lycka till med husbilsletandet! /kärlek till dig och en massa energi finaste Jessica!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)