onsdag 25 juli 2012

Plötsligt ramlar poletten ned...

Här ligger jag, i soffan, snörvlar och nyser. Tårarna sprutar och halsen börja svida vid varje nysning...
F-n vad allergisk jag är!
Fattar ingenting egentligen. Jag menar, hur har sommaren varit egentligen????
Regn, kyligt...dvs bra väder för allergiker...Men se här är det uppochnervända världen!
Jag har aldrig i hela mitt...liv varit så allergisk som jag har varit denna sommar!
Nu börjar jag verkligen ta stryk av detta!
Orkar inget och kroppen är tung och trött. Det tar på krafterna minsann...
Så valde jag denna kväll... den varmaste hittills denna sommar... Nu skulle milen avverkas!
Gick 500 meter - andnöd!
Det fick bli 3,5 km promenad i skogen med näsan o backen...Hur tusen kan man springa när man får hoppa över kantareller och blåbär???
Massor med guld finns där ute!
Kom hem med detta...
Som den husmoder man är, så blir hjärtat varmt av att kunna hamstra och fylla frysen inför den kommande vintern. *lycka*
Men även denna lycka har en baksida! Allergi! Tror tusan att jag är allergisk mot knott, mygg och flugor med! Å så all denna växtlighet i skogen...samt det där glaset rosévin som jag tänkte njuta av till den grillade köttbiten min man fixade till när jag var ute och rände... Straffas ska man! Vågar knappt gå och lägga mig... mannen får vara andningsvakt och kolla så att jag andas...
Så har jag, i och med detta kommit på det här med löpband att ha inomhus! Det måste vara för oss allergiker som inte kan vistas ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)