lördag 7 juli 2012

Fick som jag ville och

jösses så bra det blev!!!

Dagen började med att fånga in en häst som hade rymt ur hagen, samt mota bort en get från jordgubbsplantorna. Fast Kajsa (geten) hävdade med bestämdhet att hon bara skulle klia haka på aroniabusken...men jag är misstänksam, minsann!

Vi kom i väg på vår semestertripp nr 1 (dvs nu har mannen semester och då börjar liksom min räkning).
På väg ner för berget såg vi detta i skogen:
Vad är nu detta??? Letar dom kantareller??? (fotnot: det är telias servicebilar!!!) Nej då! Vid en stolpe vid järnvägen ser vi några orangeklädda figurer... Oj oj oj!! Har mannens ilskna utbrott häromdagen gjort att de åker ut en lördag? Vi smyger förbi... tjuvkikar... Gubbarna stirrar tillbaka... Kan de gott göra! Mannen och jag flinar nöjt mot varandra, och vi åker vidare... norrut!

Barnen kivas i baksätet, jag kämpar i några wordfeudematcher, mannen vill lyssna på P1 - men får inte... humöret är... så där!
Så kommer vi fram till Gränna
Vättern låg helt spegelblank och termometern i hamnen visade på 27 grader!!! Framme på Visingsö hoppade vi på ett Remmalag
Lite äppelmuta, och alla var helnöjda! Vi lockades av att skaffa en stuga på den vackra ön! Min entreprenörshjärna gick på full varav och bara spottade ut affärsidéer... Om man bara hade pengar...
Ett spännande stopp var Kumlabys kyrka! Givetvis klättrade vi upp i det smala tornet!
Japp, Snyggo var uppe på toppen av kyrkan! Bländad av den ljusa framtiden...eller??

När vi kom tillbaka till hamnen åt vi. Men som den kräsne ex-kock som jag är utlämnar jag de detaljerna...
Efter vi fyllt på depåerna besökte vi denna ruin. Vi fantiserade om hur det skulle ha kunnat sett ut...då, för längesen när det var fyra flyglar, gyllene torn, riddare och vackra möer som levde här.



 Trötta, men nöjda tog vi båten tillbaka till Gränna. Sen blev det shopping av diverse NÖDVÄNDIGA produkter:

Så här glada var vi när vi styrde kosan hemåt!


Nu har vi festat loss på detta:


Rökt sik och rökta räkor! Passade förträffligt med ett friskt och fruktigt vitt vin! *lycka*
Desserten är den självklara...

POLKAGRISAR!
Vilken härlig dag vi har haft!! Hoppas ni har haft det lika bra!

Hur det gick med servicekillarna?? Jodå, alla lampor blinkade en liten stund innan det la av... men så blippade det igång igen... Inte felfritt men liiite kontakt... 14 aug...hm... ja det kostar på Telia!!!!

Sen var det, det här med utmaningarna... 50 burpees.... Hann inte med idag... Men imorgon!!!! Då börjar jag minsann!!!!

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft det riktigt mysig��och teliagubbar också ÄNTLIGEN! Alltid lika glad när du kommenterar i min blogg��, men jag har inte gjort mina 50burpees per dag, klarade inte riktigt av det så jag gav upp helt enkelt och kör på med annat. Inget jag är stolt över, men så är det ibland. Hoppas du får en riktigt toppenfin söndag finaste Jessica!/ massa kärlek och omtanke till dig❤

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)