måndag 16 juli 2012

När ingen ser...

Som julafton...ungefär!
Det började med de nya jobbarskorna på jobbet idag! :)
När jag kom hem möttes jag av en grillande man - dvs MAT färdigt! Gött!
Store sonen kom utrusandes och skrek: "- Mamma!! Jag har fått en studsmatta!" Kul för den ungen... (Mindre kul för mig, dock... Har varit emot en studsmatta hela tiden, men så kom Mr Morfar... Nu har vi blitt med matta med studs, och jag får övergå till att bli en orolig övervakande hönsmamma... Kom ihåg att jag var emot detta när första benet eller nacken är bruten!!!!)

Men så låg det även ett litet paket till mig inne på köksbänken!
Oj oj oj! Det var ju min lakritsbeställning från Zmakas underbara webbutik!
Jag älskar lakrits!
Ekologisk Rålakrits! Kan det bli bättre?? Jag slängde direkt ihop lite lakritspannacotta...
(den sitter jag och tjuväter en portion av nu...lillkillen söver och de stora grabbarna är ute och spelar fotboll och snickrar...he he he...fast den är inte så god som jag hade tänkt... bättre recept behövs! Däremot ser jag fram mot att göra en blåbär- och lakritssmoothie. Det blir grejor det!)


Nu ska den arbetande mamman vara en partypooper och gå och lägga sig... Jobba jobba jobba hela långa dagen imorgon med! Som sängkamrat väljer jag ett nytt nr av Amelia! Den låg också och väntade på köksbänken :)
Så, det har nästan varit som julafton idag! Kul och God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)