måndag 9 juli 2012

Idag sörjer jag...

ja.. faktiskt så gör jag det!
Det syns väl?







 

 Jag sörjer för min dumma nötallergi som över en natt drabbade mig och hotade mitt liv, en höstkväll -99...
Det kom bara över mig idag...nötbegäret!... paranötter...jordnötter... Tänk att få äta en liten tugga snickers...eller äta Texas pecan-glass... ja, tom lukta på några jordnötsringar, skulle vara lycka just nu...
Men se...det går inte! Kanske om jag åker ner och sätter mig utanför akuten med sprutor och adrenalintabletter i ena handen och nötter i den andra.
Vad kommer nu detta nötbegär i från? Kanske någon brist? ha ha ha... Jag och min kropp...vi är ju inte de bästa vännerna precis.

Hade tänkt ta hand om kroppen och psyket lite när jag kom hem från jobbet.
50 burpees och så detta:

Av Skillingaryds Gymnastik
Hmm idag blir det egen träning och för er som inte vet vad kommer här ett förslag: EFIT 10 minuter så många varv som möjligt. Värm upp ca 10 minuter valfritt, därefter i högt tempo:

4 Efit push-ups

8 Jättekliv (Stå i hög planka kliv fram med fot vid hand)
12 Fällkniv med ett ben (Ligg raklång på rygg, ta i med armar upp så att händer och fot möts i uppsittande läge)
16 Djupa benböj (stå på båda benen, rak rygg, sätt/böj ner så djupt du kan, höj armarna som stöd)

KLAR! Varva ner och stretcha.

BRA JOBBAT!
 
Var det tänkt iallafall... 
Men möttes av detta:
 
 Så all träningslust liksom bara försvann, och nu är det alldeles för sent..

I morgon då!!!

 

1 kommentar:

  1. Det där såg gott ut! Vilken man du har! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)