lördag 28 juli 2012

Min man...

Här är han, mannen min!
Framför ny pärlan...
Mannen min...
Jorå, han är som han är han! Lite lustig emellanåt! Nu ska ni få höra!!
Jo jag sitter här på morgonen, innan jag ska åka och jobba och skriver, för...
Mannen vaknade gick ner till gnällande hund, kommer upp i sovrummet, hittar mig bland alla barn, legogubbar, gosdjur och täcken... Ruskar i mig och är halvt hysteriskt... "- Jobbar INTE du IDAG???? Klockan är 10!!!" Lite förvirrad vaknar jag. Hade ju sett på klockan för en stund sen och insett att jag skulle få sova en timme till ungefär... Jag stirrar på hans mobil (min är ju borta!) den visar 05,56. "- Va? säger jag, men din mobil är ju bara sex." Han fortsätter " -Nej det är något fel!" Sen rusar han ner för trappen igen. Jag är ju tvungen att kliva upp och även om det känns konstigt att alla har sovit till kl 10,00
Ner i köket visar ugnen och micron...05,57...
Driver han med mig??? "-Titta kl är ju 09,57, hur ska du hinna??"
Jag muttrar, tycker att han är riktigt rolig. Hade ju få sova en halvtimme till, minst... Alla sovande barn är helt plötsligt vakna...
"- Oj då förlåt" säger han, gör en flaska till lillebror och går och lägger sig igen...och nu sover han.

Men... minns ni mitt förra inlägg om allergin??
Jag överlevde den hemska natten, fylld med tavegyl och betapred och var redo att pumpa in adrenalin med, men lyckade somna på något sätt. Vaknade helt slut och konstig. Allergin hade nästan gått över...
Vi käkar frukost i lugn och ro, när min man plötsligt säger; "- Märker du att det inte är några flugor inne?"
Jo,när han säger det så...
"- För igår innan jag gick och la mig så sprutade jag med det där medlet, och det verkar ju fungera!"
Va??? Vilket medel?? Jo, dundermedlet mot flugor som man sprutat i stängt rum och sen får man inte vistas i rummet på några timmar... Grattis! Gulligt av honom att han ville skona oss från alla äckliga flugor, men inte spruta när vi sover...i huset!
Så, därav min superduper allergi!!
Tur att han är bra på så mycket annat, min omtänksamme man!

Nu ska jag åka och jobba! Det blir ett äventyr! Inga egna initiativ bara...

1 kommentar:

  1. Han har verkligen humor din man!! Hoppas att du får en riktigt skön helg finaste Jessica och husbilen ser riktigt fin ut!/ kärlek ❤

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)