söndag 17 mars 2013

Bara elände så egentlige skit i detta

Det är så där
Ligger i influensan och har varit däckad sen i onsdags. Små killarna har avlöst varandra med febertopparna men imorgon ska jag testa att skicka iväg den store till skolan, efter en hel vecka i sjuksängen. Trodde vi skulle gå en vabbfri vecka till mötes (var ju så länge sen sist) men då kommer den lille killen dragandes helt plötsligt med 40,2 graders feber. Så nu är det väl bara att vänta på att öronen ska börja krångla på honom igen så att rörop blir oundviklig...
Ganska trött på allt just nu! Energin är som bortblåst, ja inte helt oväntat efter fyra dagar utslagen med feber och ont i kroppen och en näsa som producerar tonvis med snor... Har ni tröttnat med?
Antar min kropp reagerat så kraftigt denna gång på grund av att den är både psykiskt och fysiskt utmattad. Den här gången blev den influensan. Man får vara tacksam. Nu blir till att göra en helomvändning av livet så att jag kommer på rätt spår igen. Bara febern är borta och jag är pigg igen. Då jädrans ska den förbannade vab-vintern övervinnas!
Nu ska mannen få en whisky för sin hosta, lite feber har han med... Vab, vam, vap... Aldrig tar det slut!
Sen ska jag uppdatera mig på min favoritbloggar och inspirera mig över deras träning och framsteg!
Go kväll på er där ute!

Ni får en kul bild av min lilla sjukling, han som så gott som alltid har humöret i topp , trots 40 graders feber. Måtte han behålla den egenskapen genom livet! ❤

1 kommentar:

  1. Jaaaa, jag har också tröttnat. Vi blir aldrig friska i det här huset heller. Lillasyster har återupptagit hostan och spätt på det lite till. Vi andra känner oss halvdassiga hela tiden (trötta, snoriga, ont i huvudet etc). Svärmor har TWAR o jag skulle inte bli förvånad om vi i familjen (iaf Lillasyster) också dras med det. Fick inte tid på VC förrän på onsdag, så vi lär ju inte få några provsvar på en vecka minst. Känns så himla hopplöst.
    Men krya på er och hoppas det ger sig snart! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)