måndag 25 mars 2013

En helt vanlig måndag

Måndag igen, och vart tar tiden vägen?
Antar att ni vill veta om vi nu är fjäderklädda och kraxar högljutt och irriterande!
Särskilt pigga är vi inte. Mannen var idag så risig att han faktiskt tog kontakten med VC. Men till vilken nytta? Den där VC som har går i den lilla byn är under all kritik! Han fick diagnos - förkylning... ATt han sen hostar lungorna ur sig, är så yr att han knappt kan gå och att han har problem med andningen... Ja det togs ingen hänsyn till. Jag har en annan VC och tycker minsann att han kunde byta till den med...men nepp... Så då får han väl varar sjuk då, utan att få nån hjälp. Men stackars lille mannen, han vågade inte ens yttra ordet "papegojsjuka"... SÅ vi lever fortfarande i ovisshet.
Den envisa mannen åkte tillbaka till jobbet, inte hem till sängen. Han har ju tydligen världens viktigaste jobb och kan inte vara hemma... Tokig jag blir på honom! Vi i familjen behöver honom...OCKSÅ... FRISK! Ibland kanske man måste krypa ner i sängen och vila en dag, framför allt när man mår så dåligt och har feber. Men han vill väl bevisa något för någon...vad vet jag?!
Risken är ju stor att det blir vab ändå den här veckan och då får han kanske vila...eller?
Storbus är i skolan idag och lillbus är hemma...men inte pga sjukdom utan för att jag är ledig idag. Men snorbusarna i hans näsa är tjocka och gröna...bara att vänta...eller?
Jag pysslar lite med företaget - deklarationen närmar sig...sen så är det marknadsföring och bokföring som måste göras. Loggade in på skolan med, men insåg att just nu hinns det inte med någon föreläsning...Kanske till kvällen. Så skiner ju solen där ute. Men jag vågar inte gå ut med lille bus...han får väl feber direkt efter den senaste veckans sjukligheter.
Igår var vi i allafall ute, familjen och jag. Härligt!
Snälla vår kom hit NU!!!!!
Glassbus i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)