onsdag 20 mars 2013

Papegoja!

Sugen på att träna...
Tog en promenad när mannen kom hem efter jobbet.
Tog några löparsteg...dog nästan, så det gav jag upp direkt. Ville ju bara testa på lite, hur det kändes liksom. Ganska jobbigt att gå med. Den envisa, tjuriga förkylningen har tagit ett rejält grepp om mig. Men som tur var har jag varit feberfri i två dagar nu, och imorgon får mannen ta över sjukstugan och vabba!
Skönt att få komma ut lite bland folk igen, efter över en vecka i sjukstugan. Blir säkert jättepopulär med min hostningar och snorbusar, kan jag tro.
Mannen kom hem från jobbet, som sagt... och berättade att han visste vad vi hade för fel här hemma. Det hade han minsann hört på Lotta Bromé på radion under eftermiddagen.
Vi har fått Papegojsjukan! Tydligen har några få blivit drabbad av detta i södra Sverige nu under vinter, och vi har tydligen ALLA symptom på denna sjuka... Hur vi har fått den?
Jo, man kan tydligen bli smittad av den när man fyller på och gör rent fågelbordet...
Om vi har fågelbord?
O, ja...det har vi, och mannen pysslar väldigt mycket om dessa små fåglar och ger dom mat och städar ur flera gånger i veckan...
Så nu har vi det! Om det smittar?
Har ingen aning, måste googla...
Oj, och jag som skulle jobba imorgon! Kanske måste sättas i karantän nu ju...hm...
Måste googla nu, återkommer...

Under tiden kan ni ju spana in min fin löparväg...Glashal av blankis! Snälla sol, snälla värma kom till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)