tisdag 5 mars 2013

Sämsta ursäkten någonsin!!

Jodå lite stel är jag allt.
I min 'drömbild' eller (fantasi)värld så kan jag i princip träna, hoppa och skutta som mycket som jag vara vill och orkar.
Blir lika naivt förvånad varje gång ( snacka om att vara guldfisk alltså) som kroppen bryter ihop efter en träning. När kroppens leder svider och blir stela som pinnar och förmåga att gå bara försvinner. Har jag sagt att jag hatar min kropp?
Känslan av träningsvärk i musklerna är som ljuv musik då, för det är ju liksom det man kämpar för! Liksom svetten! Åh vad jag älskar att svettas!
Men...
Att skylla på man inte gillar att svettas, att det är därför man inte vill träna är absolut den SÄMSTA och dåligaste bortförklaringen jag vet! Alla andra orsaker och bortförklaringar kan jag köpa, men inte den!! Sitt där på feta arslet då men gnäll för guds skull inte! Svetten är ju kvittot på att kroppen har fått jobba. Sedan känslan av att vara nytränad OCH nyduschad är fantastisk!
Oj blev visst lite irriterad där...
Har nog att göra med mitt huvud och den där förbannade migränen som har blivit min nya bästis, verkar det som. Jo jag vill ha nya vänner men inte såna som vill mig så illa.
Ja men roligt det här blev då. Tror det får räcka nu med gnäll och irritation!
Lite medikamenter och så hopp i säng, så siktar vi mot en fantastisk dag i morgon istället.
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)