tisdag 9 oktober 2012

Mannen, snö och annat

Egentid vid datorn! Yes!
Ska inte tro att det är lätt att komma till här inte! Antingen ska den lilla skitungen vara med och pilla loss knapparna, eller så är det den stora skitungen som ska kolla lego-filmer... Det är ju bara så orättvist att han måste anpassa sig efter vad mamma säger... Trökmamma!
Men här är höjdpunkterna sen sist...

Altangolvet i morse...snö

Liten skitunge tog fram pappans skitiga jobbarbyxor och la sig där och gosade in sig... mysigt... De kanske behöver lite kvalitetstid tillsammans...??

Igår var det sjukinrättningsturné för den store sonen. Mannen hade klätt upp sig... Senaste modet; hål i jobbarbyxorna... Men, var och en skäms för sig själv....

Hockytiden har börjat... fyfasiken vad trååååååkigt!!! Men mannen sitter nu i köket för där finns "rätt" kanal... Synd bara att han måste ställa den fula boxerdosan mitt på hyllan... och en fin fin dalahäst har fått sig en knuff... Inte så att han, mannen, tänker att han ska sätta upp hästen igen...Nej då. Den ligger väl bra där?!??! morr

Så vitrinskåpet i köket... Va???? Medlemskortet till det där favvolaget... Men varför sätta det i glaset till vårt vitrinskåp??? Jag fattar inte det. Nån som fattar? Svaret jag fick var "att det sitter väl bra där, då vet jag ju vart det är...." Grattis till mig!
Ja lite grinig är jag allt. Tur att barnen är friska igen och jag får jobba lite!
Men nu ska jag bara njuta av min egna datortid!
Ha en trevlig kväll, vänner!

1 kommentar:

  1. Visst är det irriterande när männen börjar göra bidrag till heminredningen?!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)