söndag 21 oktober 2012

Det är tanken som räknas!

Nu är det helg! Den statligt anställda tar nu lite ledigt och idag är det min lördag!
Efter allt jobb och slit så såg jag fram mot den dejt som min man hade bjudit ut mig på igår.
Han hade bokat restaurangbesök, bio och fixat barnvakt!!! Kanske var det mitt gnäll den senaste tiden som... Det blir ju liksom aldrig som man tänkt sig... Utan det blev:
Ugnsstekt falukorv med hemlagat potatismos - made by husband
Vatten till maten stället för det där glaset med vin som jag hade tänkt
Ingen mysig film, utan hockey på tvn
Ingen barnakt utan "vabbare" av en sjuk liten kille med variga ögon, feber, grönt snor
Trängsel i soffan, och lååångt till mannen!!

Men vad gör väl det! Älskar mina grabbar! Stan ligger ju kvar någon annan dag, när alla är friska!
Ser ni! Solen lyser in och jag blir nästan bländad!!
Nu ska jag ut och springa!
Ha en bra dag där ute!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)