tisdag 16 oktober 2012

Proppmätt!

Hemma på lunch.
Lyxade till med en variant på Ceasarsallad med kammusslor till. Gött var det. Men hur kan man bli så mätt på sallad???

Har börjat tänka "MAT" igen... Mitt intresse för ämnet har på senaste tiden varit ganska svalt. Men nu börjar det vakna till igen! (tur det, för som gammal kock får man ibland skämmas över sin fantasilöshet...)
I helgen tyckte jag att mannen och jag behövde lite romantik...läs GOD MAT, och jag tänkte mig en middag med lite nostalgi...
Barnen fick sin favvorätt: ris och nuggets...kul...

Till förrätt blev det:
Skagenröra och vitlöksbröd
Varmrätten bestod av:
Ryggbiff med trattkantarellsås, kidneyböns/tomatsallad och hasselbackspotatis (rent fjäsk för mannen för det älskar han - jag är inte lika förtjust!)
Detta är den fantastiska efterrätten....jag får väl inse att mina glansdagar i kallköket snart är ett minne blott... Detta ska nämligen föreställa Glace au fore...med havrebotten, ingen saggig sockerkaka här inte...
Tur att det smakade så mycket godare än vad den såg ut. Stackars storesonen, han tyckte det var så förskräckligt att han inte ens VÅGADE smaka....japp, tack för det!

Men så sitter jag här, proppmätt och tittar på dess bilder, och undrar...jaha vad ska vi äta idag då??
Fy tusan...där försvann inspirationen igen...
Bättre åka tillbaka till jobbet och lukta på tvålarna.








1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)