tisdag 2 oktober 2012

Tankar om bajs och chock

Idag är det VAB-dag...Bråk-Åke är sjuk och jag känner mig lite hängig med...

Man skulle nästan kunna tro att jag blitt nedslagen av en förbipasserad löpare i söndags...Med min röda näsa och "Botox"-läppar... Trodde de nya medicinerna skulle hjälpa, men läpparna blir bara större och större och det där äckliga i näsborren bara värre och värre... Så nån snygging lär jag ju aldrig bli mer...

Tänkte jag skulle berätta lite mer om helgen som var eftersom det hände en hel del andra grejer med. Häng med!
Det började bra. Vi kom iväg...åkte 5 mil sen dags för kissepaus nr 1 av...typ sjutiifemtihundra

Vad vore en resa med Familjen Tajkon om inte fordonet som vi färdades i krånglar... Genomgång och säkerhetsbyte, samt kissepaus nr 372 - skedde på Godisbron i Linköping. Mutgodis och sen iväg!
Kl 23,27 hotellets brandlarm utlöstes och vi var tvungen att utrymma... Barnen sov så gott... Inlindade i sina täcken fick vi ringla oss ner alla 8 våningar ut på gatan. Store sonen hamnade i chocktillstånd och var livrädd resten av natten. Jo det var tydligen ett falsklarm..."Händer hela tiden här! sa en så trevlig personal...Eller hur! Så dåligt bemötande vi fick! Men jag har minsann skickat ett mycket trevligt...hm...mejl till hotellet. Få se om de hör av sig!

Shopping på stan. Gissar att den lille killen inte var så sugen... Men vi såg 2 korvar, varav en pratade vi med! :D

Kollade Ninjor!

Besökte Livrustkammaren och lekte riddare
Så hejade vi på Morfar, andra släktingar och vänner som sprang lördagens lopp där ute på Lidingö. Bra jobbat alla ni! Ni var så duktiga!!

På lördagskvällen mötte vi upp Mr H! Mycket trevligt även om maten inte var vad vi hoppats på och att mina barn var sjövilda... Avslutades med en promenad genom Vasastan och en öl, och en liten Bråk-Åke som ramlade från pubsoffan och "fick" blod ur munnen...
Sen kom ju söndagen.
Den ägnades åt transporter, väntan...och väntan

Uttråkad!
Mina tankar upptogs av huruvida jag skulle bli bajsnödig eller inte, under loppet. (sorry för den detaljrika informationen!) Men det blev jag som tur inte.
Andra försökte tvätta sina skor i sportdryck...

Japp, det var det, det! Nu som sagt sjuka barn och stela ben, men hemma. I lugn och ro! Eller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)