söndag 22 juli 2012

Kidnappad och våldtagen

Ja, fast inte på riktigt liksom...

Jag blev liksom kidnappad igår när jag kom hem från jobbet. Klockan var ca 15,11 och jag traskade väldigt trött in genom dörren här hemma. Jag hade tänkt att svira om till träningskläder för att ta mig runt milenrundan. Sen skulle jag fixa lite gott käk och bara slappa resten av kvällen... Nej då! Panik i mannens ögon och en stressad ton i hans röst småskriker: "- I morgon har du ju namnsdag och nu måste du skynda dig att göra dig i ordning för vi måste vara i Vimmerby innan kl 19!"
(Det här med namnsdagsfirande är en annan historia så den kan vi ta vid ett annat tillfälle...)
Här har jag gått och längtat efter lite äventyr och att något ska hända, så det var ju bara att göra som han sa och snabbt slänga ner lite grejs, ringa kära mamma om hundvakt...och sen bar det av.
Det var en strålande kväll och de småländska landskapet visade sig från sin bästa sida! Så kom vi fram HIT!
Här skulle vi spendera natten :) lite gulligt var det!
Sen bar det i ilfart i väg till Vimmerby...som passerades för vi hade tid att passa. Vi skulle nämligen titta på den tänka tillökningen i familjen. Det var en liiiten gullig sak som var rätt fin och spann som en liten katt. Vi blev lite förälskade så där i första ögonkastet, ni vet. Så det blev ett riktigt impulsköp! Och vips så har vi utökat familjen ytterligare!
Säg välkommen till vår nya pärla:
The Husbil!
 Lyckliga åkte vi tillbaka till vandrarhemmet som låg i ett stilla slummer denna sena kväll i juli... Men så kom vi...Familjen Tajkon, på riktigt (nu med en husbil...) Lillebror i sällskapet övade på sina höga toner och klättrade upp och ner i sängen... Storebror var trött och somnade först...lillebror fortsatte att öva och ju mer man sa till honom att vara tyst desto högre toner kom ur hans lilla strupe... Men till slut somnade alla och klockan visade på 00,24...

Våldtagen...nja...inte riktigt, men när jag vaknade kl 04,22 så kändes det nästan som jag blivit rejält överfallen och brutalt behandlat... Migrän... De lux till på köpet! Blixtar och dunder, kräk och värk...fy tusan vilken natt... Klockan 10 var det utcheckning...jag fick nästan krypa ur rummet... Alla planer för dagen... äventyr i Astrid Lindgrenland blev avbokade... Jag dog i baksätet på bilen och vi styrde dock mot Mariannelund och karamellkokeriet där. Killarna fick ta sig tur medan kravlet låg och gnydde där i bilen...kul... Men så piggnade jag till så pass att jag kunde köra bilen. Familjen Tajkons karavan styrde hemåt. Mannen piggade upp med ett stopp på
i Eksjö
och vips så var migränen borta! Min man han vet han! ;)

För att fira vår nya familjemedlem så slappar vi i soffan framför åbäket med chips och cola. Bubblet får bli en annan dag...jag ska ju jobba i morgon.

En annan som nästan blev våldtagen är denna stackars man...HÄR! Jösses vi som ska dit om några veckor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)