tisdag 19 februari 2013

Vet ni?

Har lärt mig något nytt idag!
Fick en sån där hälsotidning i brevlådan och i den kunde man läsa bland annat om...
varför man får skrynklig hud när man är i vatten?
Vet ni varför man blir som ett russin på händerna i badet??
Jorå det är nämligen så här att en brittisk forskare har utrett frågan och kommit fram till att det är en evolutionär effekt. Skrynkliga fingrar gör det lättare att fånga fisk och hantera verktyg i vatten!
Så nu vet ni det!
Med detta i åtanke så blev det...fisk till middag idag! Är så äcklad av alla köttskandaler just nu så här blir det till att öva upp fisketekniken! 
När jag var lite gjorde mamma alltför sällan ;) den här underbara fiskröran! Riktig barnmat, typ! Comfortfood på toppnivå!
Tyvärr hade det inte handlats några piffiga grönsaker till så det blev enkelt rivna morötter och majs till. 
Vi fortsatte sedan med sportlovstemat " 2 timmar utesport" med pulkaåkning och snöbollskrig. Jag hade hottat till mig lite och vågat mig på finfin färg kombination!

Imorgon blir det jobb, så nu är det God natt som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)