onsdag 13 februari 2013

Stora avslöjanden!

Okej, jag har bestämt mig!
Jag ska avslöja en av mina hemligheter !
Nämnligen den om hur jag gör min fantastiska köttfärssås.
Nu skulle man ju kunna tro att jag kommer att skriva att jag gör den helt på hästkött, men så är det VERKLIGEN INTE! (Fy tusan säger jag bara!) Nejdå, bara finfina herderliga grejor här!
Ni som har barn kan kanske känna igen sig att det här med grönsaker inte är så kul alla gånger. Men med min fantastiska köttfärssås så får dom i sig massor med grönsaker utan att veta om det!
Är ni beredda?

Min köttfärs:
1. Hacka gul lök, en skalad aubergine, en skalad zucchini ganska fint. Fräs i rappsolja, krydda med salt och peppar och kläm i två vitlöksklyftor.
Ser inte så gott ut här, men detta går ju att äta preics som det är! Snacka om godis!
2. Bryn köttfärs (krydda efter egen samk vi gillar paprika, chili, italienska torkade örter efter tillgång och sen givetvis salt och peppar! Buljongtärning kan också stoppas i. Jag klämemr gärna i ett par vitlöksklyftor till. Sen blandar jag ner krossade tomater och fint riven morot.
3. Blanda nu ihop allt! Låt koka så länge du har tid! Ju längre desto bättre! När du känner dig nöjd smaka av igen med salt, peppar samt annat som du kanske saknar!

4. Servera med nykokt pasta, eller gör en lasange! Jag gjorde dagen till ära en enkel sallad, bara för att det skulle synnas lite grönsaker med...he he he. Ett glas rött kan ju slinka mer till maten med, och gärna lite riven ost på pastan med.

Kan ni se några grönsaker i köttfärsen? Ja ok, lite tomat kan skymtas, men i övrigt syns inga!
Min stackars offer glufsar i sig och får massa nyttiga grönsaker i den mustiga köttfärssåsen!

Så där har ni den! En av mina hemlisar! Men lova att inte berätta för någon! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)