lördag 14 april 2012

Abstinens och ångest

Jodå jag föll för frestelserna igår...
En tårta hade åkt fram till fikarasten på jobbet. Men tack och lov för nötter och allergi! Så den slapp jag!
Men suget efter fett fortsatte... även den andra kollegan drog i väg och köpte hamburgare med...
Jag tog ett ballerinakex... Tuggade och svalde och det var inte alls så gott som jag hade hoppats...
Varför?? "slutaätasockerångest"

På vägen hem kom abstinensen!
Men inte av socker eller fett, utan av att jag ville UT! Ut och springa!
Va?! Jag!! Blev alldeles pirrig i magen av den känslan.
Väl hemma försvann den. Storebror var i upplösningstillstånd och var så ledsen, lillebror lekte i alla kökslådor, mannen stod vid spisen och lagade mat till frun som hade jobbat i 10 timmar.
Det blev fredagsmys istället! Härligt!
Men... i smyg åt jag 5 godisbitar och tror ingen såg...

Nu jobba och sen ska jag fortsätta med ett träningspass!
Idag står det cykling 60 minuter på schemat! Verkar lovande eftersom solen skiner i den tidiga morgonen och himlen är helt molnfri.

Ha en bra dag! Ska jag ha!
:)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt skön dag! Och att vädret hållet i sig så du får en riktigt fin cykeltut/ krama

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack och det samma till dig!
      Det blev en cykeltur i hagel... 9,7 km på 31 minuter...får vara okej idag :) kram

      Radera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)