torsdag 17 maj 2012

Vilken fru han har!

Solen skiner...rusa ut! DÅ!! Börjar det regna... Ösa ner liksom... flyr tillfälligt in i växthuset. Tror minsann att det slutar regna...smyger ut... Nej, det där blöta om gör mitt hår små blött att det klistras fast i ansiktet på mig är regn... Fler än jag som är trött på det här nu?!

Idag var en ledig dag! Pyssel och fix i trädgården var planerna!
Arbetsbyxor på och trädgårdshandskarna i fickan. Nu ska vi göra så fint!
Det behövs en massa fix, tid, ork och lust hemma här... Eller vad säger ni om detta?

Tänk när solen strålar, en massa grönskande växter och doftande kryddor i krukor, bin som surrar, en bra bok att läsa i solstolen... Rosor som klättrar upp för pergolan (som har målats vit - om bara trät torkar någon gång så att färgen kan fastna!!)

Tänk när mannen står vid grillen och doften av grillade grönsaker och kött gör att det vattnas i munnen. Törsten släcks med en kall öl, eller varför inte ett glas rosé i den varma kvällssolen?  (måste bara packa upp grillen och göra den i ordning med... vi är nog de ENDA som inte har invigt grillen för säsongen än...)
När stillheten ligger över nejden hörs glada barnskratt i den gungande hammocken... (Nej, just det, den blåste ju sönder i stormarna... måste kolla om symaskinen fungerar så jag kan laga/sy nytt tak och fixa till gungan i den..jobbigt!)
Men mannen min är tapper! Ser ni den oranga lilla pricken lite till höger om flaggstången? Där kämpar han med "mitt" vindskydd i regnet! (Ja det var det vindskyddet han började med när han sågade sig i fingret i söndags (Här är det inlägget) och jag har INTE bett honom att gå ut i regnet och göra klart det, UTAN han envisas själv med det!)

Så vad gör jag då, när jag blir så här deppigt, sur och arg??

Jo jag tittar bort efter vägen som leder in i skogen och funderar på om jag ska ta på mig löparskorna och ta en runda... men så tappar jag liksom andan av den blöta vindpust som slår emot mig när jag öppnar dörren för att ta kortet... Varför ska jag "plåga" mig så? Vill inte bli sjuk på kuppen... (men oron i kroppen gnager i mig... måste springa, måste springa...fast inte idag...imorgon!)

Nej! Jag gör något annat istället! Något som gör mig glad!!

Fram med smör, mjöl, råsocker, choklad... slänger ihop lite kolakakor! In i ugnen...*lyckan är att få baka* 
Tänker på min man där ute i regnet...vill pigga upp honom lite och tacka honom för att han är så snäll och sliter så för min skull

Bokar biobiljetter och fixar barnvakt! Johnny Depp blir sällskapet ikväll på dejten ikväll. Mysigt! Mannen blir glad!


Så får han ju även nybakade kolachokladkakor till kaffet! Vilken fru han har! ;D

Nu ska jag fixa till mig lite med... Kan ju faktiskt försöka anstränga mig lite, nu när jag får åka till stan och allt. Det är ju inte varje dag lantlollan från skogen går på bio minsann!
Så jag kommer nog få en trevlig kväll!
Hoppas ni får en bra torsdag med! :)




1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en mysig biokväll!! Och TACK söta du får alla fina kommentarer i min blogg, värmer rakt in i hjärtat och betyder JÄTTE mycket!!!

    Kärlek på din väg
    Åsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)