lördag 12 maj 2012

Lördagens bravader...eller träningsinlägg...typ!

Så fick jag äntligen med mannen ut på gräsmattan för lite EFIT- Effektiv Funktionell Intensiv Träning!
Men som försvar måste jag säga att han hade sprungit över en mil innan, (och även sprungit vilse...hm...) och han var liiite seg måste jag säga, men kämpade på fint ändå! Min tappre man!
Jag hade också sprungit innan, men inte alls i samma klass som mannen. Men jag är ganska nöjd ändå! Snart är jag där - Delmål 1, 5 km under 30 minuter innan 31 maj 2012!
För andra är väl det ett så simpelt mål, men för mig är det så ofantligt stort!
För det första så har jag aldrig tränat löpning innan (utan är mer som en tung elefant i kroppen, och med så dålig kondition.)
För det andra så tar det kroppen att genomgå två graviditeter utan återställande "formtrimning" emellan.
Och för det tredje att leva med medicinska diagnoser som gör det svårt att fungera normal mellan varven.

Idag så blev det en runda på 5,92 km, som tog 39 minuter... passerade 5 km på 32 minuter och 16 sekunder! klicka här om ni vill se detaljer ;) *överlycklig*
Visst, jag vet fler som har kämpat så bra på Göteborgsvarvet, och mina resultat är då en "piss i Nilen" så at säga... Men snart så!

Nu sitter vi här i soffan! Njuter av ett glas vitt vin Les Fumées Blanches. Mannen börjar prata om varvet nästa år. Klart han ska med! Men så tycker han att jag!!!! ska ställa upp med! Ha ha ha, så rolig han är!!!
Jag siktar ju på Tjejklassikern, hur ska jag orka med Göteborgsvarvet då??
Springa så långt... jösses...
Men som det envisa tävlingsmänniskan jag är så börjar ju tankarna att snurra...hm...kanske...
Måste klara mitt Delmål 2 bara... 1 mil under 60 minuter... Lätt som en plätt liksom...pust...

Här kommer lite lustiga bilder på vår fin fina EFIT-träning idag! :)







Duktiga vi är va?? ;D
Ha en trevlig kväll nu alla!

2 kommentarer:

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)