tisdag 22 maj 2012

Inbjudan och åldersnoja

Imorgon fyller han år, mannen min!
Jag börjar bli lite orolig för honom, på allvar... Åldersnoja på riktigt...typ!
Det började förra veckan när vi var på dejt. Det var reklam innan filmen där en fräsch kille splashade på sig nått från Lóreal och var så pigg och fräsch efter. Min mans kommentar: "- Hm, kanske man skulle prova det där?" Till er som känner min man, vet ju hur piffig och mån om sitt utseende han inte är...(längre! Han har ju prenumeration...)
Sen började han prata om att ha kalas!! Jo visst det var kul med hans fest förra året (40!) men vi har inte ens haft kalas för småkillarna än...
Så nu bjuder han in till bubbel och tårtbuffé på lördag i trädgården. kl 16 om någon känner för att titta förbi... ;)

Idag var vi in på apoteket. Jag skulle handla...

Solskydd till pojkarna... "Köp den här med!", säger han. Jag tittade på tuben (ja den med brun utan sol!) och sen på honom! Menade han allvar??? Jag upplyste om att det inte var någon solkräm, men det visste han, minsann! Tjejen i kassan var mycket allvarlig och bestämd när hon berättade för honom hur viktigt det var att peela kroppen innan och se till att huden är ordentligt insmord, så att det inte blir bruna fläckar. Jag tror jag höll på att explodera av skratt! (Förlåt mannen!) Men jag visade hur man kan peela kroppen och vart body lotions finns här hemma, så nu kan han bara sätta igång! Någon som vågar satsa på om och när han sätter igång?
Att shoppa tog på krafterna och han tyckte vi skulle svänga förbi "Hamburgerhill" på vägen hem, för att ta en burgare... Klart!
Gissa vem som åt vad??

Jodå, jag käkade hamburgare, pf, dressing och drack cola. Mannen åt en wrap och drack ramlösa...
Och nej, jag fick absolut inte något dåligt samvete! Jag gillar inte wraps eller annan kall mat!

Efter att ha jobbat ute i trädgården hela kvällen så slog vi oss ner i soffan... Jag förväntade mig ett långt nyhetsrace...men tji fick jag...Mannen - the master of the remotecontroll, bytte snabbt kanal till svt och Eurovision Song Contest...Han ville nämligen se de söta gummorna från Ryssland som bakade bröd... plus alla genomgångar och vilka som gick vidare...hm...och jag kunde inte bry mig mindre, not my cup ot tea, om ni fattar...

Ja, han rolig, min man! Man behöver ju inte ha tråkigt med honom i allafall :)
Hade tänkt att avsluta inlägget med en bild på hans ben, så att ni kunde få se före och efter... men se det ville han inte!
Puss på dig älskling & grattis på födelsedagen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)