måndag 28 maj 2012

Om att straffa sig själv

för att man är så slö...bara för att resultaten inte blir som man vill och för att man blir sur och för man inte oooooooooorkar.....
Vi har ju redan konstaterat att någon bikini blir det inte!
Tänkte göra ett sista försök nu på förmiddagen medan Bråk-Åke sover. Har en sträcka runt huset och hagarna som är 500 m, så jag tänkte om jag springer intervaller fram och tillbaka 5 ggr så bör det ju bli 5 km. Appen på och timer på nedräkning 30 minuter.. Kom 290 meter, snurrade till i huvudet, yrsel... stannade... blev arg... sprang...fick rosslig astma andning... Ja men vad är detta??? Är det för att det är så mycket pollen???
1 km sprangs på 5,02... sen gick det inte mer... Hade jag bara orkat kunde jag ju ha gjort 5 km under 30 minuter... Men det gick inte... Fick sätta mig och vänta ut yrseln och andningen...
Ska det verkligen behöva vara så här???
Eftersom belöningen nu uteblir så måste straff verkställas...
Har slarvat så med kosten de senaste dagarna, pga kalas och massor av tårtrester... jag mår skit och kroppen mår skit. Bara hjärnan som spökar och vill ha mer...och mer...
Bland det värsta jag vet (förutom lever och tonfisk) så ligger dietpulvershaks (klara inte av alla konstgjorda sötningsmedel i - kräkkänslor!!!) och psylliumfrön... Så varför inte leve på dessa under resten av dagen och imorgon...???
Sen får jag sätta upp nytt mål att kämpa för!
Men först lite semester!

Dags för straff:

Här ser ni STRAFFET!!
Shake på ingående...Ser ni blicken???
Så lite psylliumfrön...

så slank det in...
Straff intaget...

Mår illa...raaap

NEEJJ! Fy bubblan vad vidrigt detta var!!!
Jag beger mig ut i kväll igen, och gör ett sista försök!!!
Vill inte dricka det här mer!!!!!!!!!!
Nu måste jag nog gå och kräkas...
Vi hörs....

1 kommentar:

  1. Hoppas du kom ut på din runda och att det gick bättre:-) hejar på dig hela vägen!!!
    Kramar
    Åsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)