torsdag 24 maj 2012

Ingen bikini idag heller...

Små bagateller egentligen, men dålig information och redovisningsseminarium som inte hände, gjorde mig så irriterad! Adrenalinpåslaget tog ut sin rätt och i ren ilska snörade jag på mig löparskorna och tänkte att j-vlar ska jag ha en ny bikini!
Men...första 2,5 km gick som en dans...sen rann svetten, eller rättare sagt forsade...ner i ansiktet och vad det SVED!! Fick världens pulspåslag och jag tänkte att nu är det klippt... Men en orm på stigen fick fart på mig igen... Vid 4 km tänkte jag ge upp, en tog i så jag nästan svimmade... Ska det vara så svårt? Vid 5 km stod kl på 31,45 minuter... Då sket jag i det, och gick sista biten hem och njöt av all vacker natur runt omkring. Men jag var förbannad!!!

Hemma stod mannen och invigde grillen! Jag "tröstade" mig med en kall Red Stripes! Och kändes mig ändå ganska lycklig!


Fick en fråga om varför den där bikinin är så viktig. "Laddar du för Beach 2012, eller?"
Så här är det; Nej jag struntar i hur jag uppfattas på stranden, även i år! Men, jag har utmanat mig till att prestera något som jag alltid drömt om men aldrig...vågat. För att motivera mig har jag satt upp små delmål, eller små och små, just nu känns det första otroligt oöverkomligt... Så delmål 1 avklarat innan 31 maj ger belöning i form av en ny bikini. En bikini, främst för den där sol- och badsemestern som hägrar men framför allt att den 6 år gamla bikinin som jag har passar si sådär efter graviditeterna... Boobsen, ja avsaknaden av dessa gör att överdelen inte fylls ut, utan flashar lite för mycket... Så bikini med bättre passform önskas.
Jo, visst kan jag köpa en ändå, men då har jag ju gett mig tillåtelse att inte kämpa för mina mål!
Jobba 8-18,30 imorgon, men på lördag gör jag ett nytt försök! Har ju några dagar kvar...

Ha en bra kväll där ute! Önskar två tokfransar!

1 kommentar:

  1. Vad bra DU är!!! De där fördömda löpturerna tar knäcken på en, men man ger sig inte!! Vad glad jag blev när jag såg att du kunde kommentera igen!! Du får mig alltid på såååå himla bra humör och mycket härlig peppning!! Du är Grym och du kommer att fixa det!! Jag hejar hela vägen fram till bikinin!!
    Heja finaste Jessica / <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)