onsdag 23 maj 2012

En hel del träning och ett par rosa byor

Efter besöket hos Dr Överläkare Ortopeden igår har flera saker kommit upp som gör att jag nu kan analysera mina träningsresultat... eller det vill säga förbättringar och delmål...ja ni vet...jada jada.
Men jag har gjort en analys och kommit fram till att det finns 3, kanske 4 orsaker som kan bidra till att jag aldrig når mitt delmål och för köpa en ny bikini innan onsdag nästa vecka,,,

1. Barnen...Mannen... alltid någon att ta hänsyn till innan jag kan träna... (Hm, dålig ursäkt!)

2. Ringde en mycket hjälpsam sköterska på vårdcentralen och skulle boka tid för tredje och sista resevaccinationen till mig och grabbarna. Nämnde att mannen var klar med sina redan...(Ja det är också en egen historia men den tar vi inte nu...) Efter några om och men bokades tiderna in, och allt frid och fröjd. På eftermiddagen ringde hon tillbaka... Jag hade tydligen (som jag hävdat hela tiden...!!) också fått alla mina doser, och tydligen en extra dos sist som jag inte hade behövt... "-Men, sa hon, det gör inget om du fått i dig en dos för mycket, brukar inte hända något..med det..." Nähä... Men så funderade jag...kanske är det därför som jag har så tunga ben och inte klarar de där fjuttiga minuterna som är så svåra att besegra!
Eller vad tror ni?? Visst kan det väl vara så??

3. Det här knät som nu ska in för operation! Men... trots att jag har fått order om att minska löpningen och cykla istället, så är jag ju linte som alla andra... Knät gör nämligen mer ont när jag cyklar än när jag springer... Kan ju bero på att jag inte orkar springa så snabbt med de tunga benen, det är ju faktiskt lättare att sitta ner och trampa...

4. Så är det värmen... i söndags höll jag på att svimma i spåret! Jag är ju van att springa i regn och blåst! Idag har jag inte ens orkat tänka tanken på att orka springa... Men jag njuter så gärna av sol och värmen så jag vill inte ha tillbaka det där eviga regnandet igen. Jag får väl lov att härda ut och skaffa mig ett vätskebälte, kanske...

Vad tror ni om mina analyser? Verkar det vettigt? Eller är det bara så att jag helt enkelt är för slö, springer för sällan eller att jag inte är gjord för att springa? Har några dagar kvar innan delmålschecken, och jag vill så gärna ha en ny bikini...

Men jag har iallafall fått mina knallrosa byxor!


Hepp!

1 kommentar:

  1. Snygg du är!!!! Ljuvligs byxor :-) tror absolut att det kan vara den extra sprutan som gör det! Var försiktigt när du springer, vätskebälte är himla bra!! Heja dig!! Du är grym och duktig så det kommer att ge sig!
    Massa kärlek till dig finaste Jessica!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)