fredag 2 mars 2012

Undrar om man kan torka golv med kaffe??

 Fixat: lärkarbesök - check! Mat till lördag - check! Bärhjälp - check! Lunch - check!

Dagens utmaningar!
Borde: Noppa ögonbrynen, och tvätta fönstren...
Vill: Åka och shoppa.
Måste: Ta hand om alla dess pryttlar som ligger överrallt och skärpar, och vattna blommorna, fixa en ny kaffebryggare
Behöver: Köpa mjölk och drickbart till morgondagen
Ska: In till företaget ett sväng och ta hand om ett "problem", baka bullar
Har: en väldigt liten buse som ställer till med lite oreda... och börjat vårklippningen av hunden...


en massa päls blir det... överrallt!!!!!!!

Tur att jag är så förutseende och ospontan så att jag tänker på vad jag har på mig...INNAN jag börjar att klippa....hm....


 Men vovven blir nog fin så småningom, och ett par kilo lättare!
Jag har ju även påbörjat ett annat pysselprojekt! Kommer fler bilder på det så småningom. Just nu så väntar jag på mer material...


Tänkte jag skulle göra våra söners namn på väggen. Beställde bokstäver att måla här. Men hittade inte något stort A eller O. Men till slut hittade jag äntligen det jag sökte... Såg dock att storleken på de stora bokstäverna var en aning mindre än de små. Men det gör väl inget tänkte jag... blir ju lika på båda namnet då... Men så kom paketet hem, (som gav mig en fläskläpp till att börja med!) och jag packade upp och började att måla. Inser att jag inte hittar de stora bokstäverna... men så, längst ne ri kartongen ligger en lite, liten påse... där finns bokstäverna... Ser ni dom på bilden ovan? Ja, det var ju tydligen så att de små bokstäverna var i cm och de stora bokstäverna i mm... Lite skillnad är det ju.. Så nu väntar jag på nytt paket med små stora bokstäver så projektet kan fortsätta...

Nu tänkte jag baka lite bullar... ska bara ta reda på lite snorunge och allt kaffe som han har hällt ut på golvet och över hela sig medans "mamma" har varit upptagen med att blogga här... Bra Mamma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)