fredag 23 mars 2012

Fredagkvällen började ju bra

I allafall...
Härlig solig eftermiddag avslutades med
och matlagningen skulle gå som en dans. Jag kände mig lycklig...
Pojkarna badade bort all sand och smuts efter dagens utelek. Ja, alla var glada!
Men...
Ett skrik...
"-Men Alfred!!!"
Jag rusar in i badrummet...
Möts av detta...
Vattnet bara forsar ner från handfatet och ut över hela golvet...
Alfred är ledsen...det var ju inte meningen... Klart det inte var... Men "glömmer" man att stänga av vattnet då händer det grejor...hm...
Öppnar lådorna...allt flyter i vatten... bomull, klockor, smycken, tops, mediciner, allt mitt smink...
Herrejösses... suck....
Maten på spisen glöms bort och Aktion rädda det mesta startas.
Flera liter vatten hälls ur lådorna och skrapas ner i golvbrunnen i duschen... Massor med vatten...
Nu måste allt torkas! 


Hoppas bara att allt torkar som det ska... kollar hemförsäkringen för säkerhets skull..
Nu är vinet slut och de små grabbarna sover.
Ska man ta öppna en flaska till? Njaa, bättre vara pigg på Öppet Hus i skolan imorgon förmiddag, kanske...

Hur har ni förgyllt er fredagskväll då???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)