fredag 9 mars 2012

Inte my cup of tea...

om man säger så...

Urdåligt humör! 6- åring fick utstå lite sur mamma i morse. Försökte hålla humöret upp men tjatet om att äta frukost blev för mycket! Vi höll dock sams men han tyckte att jag skulle glada till mig lite tills han slutade skolan idag... Hjärtegrynet! Jag utlovade Tv-spel! Mamma blev favvis igen!
Vad det gäller det lilla busgrynet så är han till förfogande just nu! Tror vi har fått en förklädd apa! Fattar inte att en liten 1-åring kan lyfta bort så mycket grejor och klättra så högt, bara för att komma åt jorden i mina nyplanterade pelargonskott... Nu ligger det jord och trasiga pelargoner över hallgolvet, och den lille skitungen har mage att bli arg och ilsket kasta sin napp i golvet och skälla på mig, så gott som han bara kan... Vart kommer den lille skitungen ifrån???? Tur att han är så söt och go annars. Mamma förlåter snabbt!

Ledigt idag! Underbart! Behöver vila, ladda batterier och förhoppningsvis fördriva denna envisa förkylning åt fanders! Snöns som kom gör det hela inte bättre heller. Luften är så fuktig så det gör ont när man andas... Jag som hade löparrunda, stavgång och "you name it" inplanerat den här veckan. Trööööökigt!

Borde: Börja plugga lite...ligger efter som tusan nu! Noppa brynen färdigt!
Vill: Fortfarande åka och shoppa på Lager 157... Kanske söndagsutflykt..hm...
Måste: Dammsuga hallen och byta sängkläder, tvätta och stryka jobbarkläderna till i morgon.
Behöver: Mer kaffe!!!!!
Ska: Försöka få några plugg uppgifter gjorda.
Har: 2 underbara, busiga söner som faktiskt är mitt allt. Har en man med, som jag knappt sett röken av denna vecka... Kanske får boka in en dejt i helgen, innan jag glömmer bort hur han ser ut...

Jaaaa, sätt fart nu Ikka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)