torsdag 29 maj 2014

Sämst idag!

Hej!
Här har ni mig...
Världens SÄMSTA och värsta Mamma!
Idag är jag hatad!

Jag gick upp extra tidigt för att göra det här:
Nya tapeter i Bråk-Åkes rum

Och igår frös jag nästan ihjäl här:
På alldeles för lååång, kall och blåsig fotbollsträning för Alfred, bara för att han ville att mamma skulle vara med och titta...

Men vad hjälper det idag?
Idag är en ny dag och gårdagens prestationer räknas inte... och inte dagens heller för den delen!

Det är nämligen så här... Att "vi" har väntat sen förra sommaren! Tjatat, pratat och drömt oss tillbaka!
Idag slår dom äntligen upp dörrarna för säsongen...
High Chaparral!

Men vad händer??
Jo, mamman vill inte åka dit idag!
Det är ju skandal!!!
Att hon känner att Bråk-Åkes småvarma panna, hans djupa hosta och hans tjocka gröna klistriga snorbusar, mår bättre av att stanna hemma... Är ju så taskigt och elakt, så dom (mina barn) vet inte till sig!
Att även storebror ser lite blek ut och är lite varm om pannan räknas faktiskt inte heller...
Den här mamman är den allra värsta!
Har försökt locka med att vi åker dit på söndag istället! Då mår nog alla bättre...och då är vi där heeela långa dagen! Men se det hjälper inte heller...

Så jag tar den, skiten! Jag är världens sämsta idag! Så nu slipper någon annan vara det idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)