fredag 16 maj 2014

Uppladdning!

Nu blir det en hel del här på bloggen om det stundande Göteborgsvarvet !

I morgon är det dags och jag är faktiskt helt uppåt väggarna här hemma idag!
Helt ärligt, här är dagens status:
Feberkänslor och konstig smak i munnen och ont i halsen. (Tack Bråk-Åke för att du har hostat på mig varenda natt denna vecka! Mamma älskar dig!) Huvudvärk och spända käkar, på det...
Så... vad ska detta innebära nu då?
Ingen start i morgon??
På allvar, jag ska lägga ner allt som har med idrottande att göra!! Är det inte skadade svanskotor eller lunginflammation, så är det feber och halsont... Ska nog börja med handarbete istället...fast då kommer väl mina handleder att börja strejka ännu mer... Bara lägga sig i soffan och äta choklad med andra ord då... eller?
Näää trots mina förutsättningar så brukar jag vara ganska envis ju...
Frågan är om det är att jag är sjuk på riktigt eller om jag "bara" mår så här pga skov??

Min uppläggning har varit att ta det lugnt runt varvet. Jag springer ju ganska sakta annars så det har jag ju tänkt att göra även nu. Enligt uträkning med Löparkalkylatorn så ska jag under friska normala förhållanden kunna klara Göteborgsvarvet på 2:14:22. Så då tänkte jag att eftersom jag inte mått så bra i kroppen under våren så är jag nöjd med tid under 2:41:13. För då kan jag ju ta det riktigt lugnt och då kan även kroppen hålla hela vägen. För helt ärligt så är det ju medaljen jag vill ha! Eftersom det är mitt första Göteborgsvarv så jag har inget behov av att slå en tidigare tid. Som mannen min!! Gissa om han har satt upp krav på sig! Han är även han ett nervknippe, fast med helt annan agenda...

Nä nu ska jag göra lite rödbetsjuice i råsaftscentrifugen. Sen väntar Pastafredag, utan glaset med det röda vinet... Men nu siktar vi på fylla på vätskenivåerna! Och imorgon väntar bubbel!!! Antingen för att fira eller för att trösta. Hur som helst så kommer jag att vara värd det! DET vet jag!

Gasällen och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)