tisdag 6 maj 2014

Crazyterapi

Så... Nu har jag deppat klart!
Har intalat mig själv att det faktiskt är okej att misslyckas ibland!
En massa ursäkter har jag nu vänt ut och in på, och anslyserat i timmar...
Jag har deppat och tappat tron på mig själv flera gånger, och vräkt i mig onyttigheter.
Men i morse var jag trött på det!
Dags för terapi!!
Efter ett par timmar var jag på banan igen.
Alla har vi våra egna metoder för att må bättre, komma tillbaka och för att bli gladare.
För mig är det  att... Baka!
Inte bara en sockerkaka då. Utan jag går helt bonanza! Enda sättet för att få en terapeutisk inverkan på aktiviteten.
Här är dagens terapiresultat:
Kanelbullar, eller rättare sagt monterfreakbullar!
och
Havrekakor, rabarberrutor, vinbärsmuffins med cheesecaketopping, dumlekakor, chokladbollar, chokladmaränger och havretekakor...
Sa jag att jag går in för det hela helt bonanza??
Sa jag att nu mår jag nästan illa efter allt degsmakande?
Sa jag att jag mår bättre nu och går vidare?
Bra!
Speedy - mannen min blev glad av alla bakverk och kunde inte motstå...
att smaka av alla sorter...
He he he, I'm a feeder!
Han åt och sen fick han ångest över intaget... 10 dagar kvar till starten ju!
Inte blev det bättre av att jag satte Bråk-Åke i hans knä, och drog på mig löparkläderna och drog ut på ett intervallpass med Alfred. Men det bjuder jag på! :)  Lite försprång kan jag väl få...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)