torsdag 31 mars 2011

Drömmar i regnet

Vilket urtråkigt väder... regn regn regn... men det positiva är väl att med regnet försvinner snön!

Jag har ägnat flera timmar i natt åt att planera trädgåren... den som ska bli så prunkande och livskraftig...
Så här:


 (Lånad bild från Sköna Hem)




Samma visa varje år... och vad händer??? Jo, allt ogräs tar över och  jag skyller gladeligen på att "Det är minsann inte lätt att odla upp en gammal åker som legat i träda i nästan 40 år!!"

Igår kväll såg det ut så här!



Jag

Ni förstår nog att vägen är lång till min dröm, men skam den som ger sig!!
Nu väntar jag på att alla mina häckplantor och fröer ska dimpa ner i brevlådan, så att jag får börja att gräva!

Har lite att jobba med nu som ni kanske förstår, inte har jag tid att sitta här!! ha ha ha

Vi ses!

1 kommentar:

  1. hahaha, jag känner igen det där. Fast vår trädgård var rätt ordnad från början, eftersom det bott några som har en blomsterhandel här förut. Tyvärr hade den inte underhållits på ett bra tag när jag flyttade in, så det är en hel del att fixa med ändå. Vi får väl se hur mycket som orkas och hinns med i sluttampen av graviditeten... Har iaf planterat lite frön, till både trädgårdsland och blomrabatter, i krukor. Men de växterna (om de kommer upp) kanske råkar få stanna i krukorna i värsta fall

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)