måndag 7 mars 2011

Gipsad hand

är resultatet av denna gågna helgens vedermödor. Mannen föll i golvet med handen före... och söndagen tillbringades på akutmottagningen... Inte illa... min stackars lille man! Ingen annan är som han... Men det är väl kanske på något vis spännande att leva sitt liv med hjärtat i halsgropen och en ständig skräck för vad som kommer att hända nästa gång... Nej jag tror faktiskt inte det!

Idag har varit en solig dag och våren är på väg nu, hoppas jag!! Är så trädgårdssjuk!! Men snön ligger vit på marken och jag får hålla mig till tåls ett tag till och drömma mig bort i trädgårdskatalogerna som börjar dimpa ner i brevlådan.

Nu ska jag bege mig ner till byn för ett Blingo-party hos A-L. Det kan bli trevligt, och dyrt... Men skönt att få komma iväg hemifrån en stund. En alldeles för "frisk" 5 åring och en 8 veckors bebis med magknip samt till det en "handikappad"man gör att man ibland längtar bort en liten liten stund, bara så att man får tömma huvudet lite och andas ett par andetag och fylla på energinivån lite, sen så är jag laddad för strid igen. Att leka lite "lattemamma" tror jag är denna måndags energipåfyllning.

Så trevlig måndagkväll nu! Det tänker jag ha iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)