tisdag 15 mars 2011

Ny dag nya mål!

Hur svårt kan det vara???
Det är dags att ta sig ur detta latmask tillstånd! Att bara drömma om den vältränade kroppen, om det lätta sinnet, om det välordnade hemmet, om mätta friskluftsfyllda barn, om en hund som inte spelar på ens dåliga samvete, om sin man som är här men ändå så långt borta, om drömmen om det egna företaget som blomstrar, om en bättre ekonomi...
Vill vända hela livshjulet så att det går mot ljusare tider och lämna allt skit bakom mig. Bli en vinnare och inte känna mig som en förlorare, som jag alltid gör.
Så... hur sätter jag igång???

Latmask tillstånd: - ger sig själv när allt annat börjar rulla på...hoppas jag
Vältränad kropp: -  vill så gärna börja träna - fakta: måste fortafrande ta det lite lungt efter förlossningen eftersom min kropp protesterar lite, men sakta kan jag faktiskt börja öka lite i taget. Skulle vilja börja på gym... Vad hindrar?? Jo ekonomin... köpa träningskortet och avståndet. Sätta sig i bilen och köra 2 mil för att träna. Dagliga promenader räcker inte till för att få drömkroppen, men får funka i dagsläget...
Lätta sinnet: - ett av mina stora dilemman...
Välordnat hem: - rensa i röran... ett rum i veckan kanske... Det kan väl verka rimligt. Då sätter vi igång denna veckan med kontoret!!!
Mätta och friskluftsfyllda barn: - Friskluften är den enkla delen! Mätta fungerar bästa på den lille bebisen, han vill ju inget annant än att äta... Men den stora killen är svårare att få i maten. Nu blev han mutad. Jag dukade upp en frukost i dockportioner och lovade tv-spel om han åt upp... och han åt upp, så nu spelar han... inte bra det heller, men  man måste ju hålla det man lovar...
Hunden: - dagliga promenader, ok Här är det aktivit och träning som saknas... Ta tag i!
Mannen: - Känns inte som prio 1 direkt. Bara jag ser till honom varje dag och att han är hel och välbehållen så är jag ganska nöjd...
Företaget: - i mitt huvud, i min fantastivärld blomstrar affärerna och jag är framgångsrik... Hur svårt ska det vara????? Måste göra nått!!!!!!!
Ekonomin: - Mer pengar nu!!!!!!!!!!!!!

Nu till dagens utmaningar!
Göra oss i ordning, bege oss ut i solen och den friska luften och lätta upp sinnet! Besegra latmasken denna tisdag!

Ska väl inte vara helt omöjligt, eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)