söndag 13 mars 2011

Myssöndag

Idag har vi tillbringat dagen utomhus! Kroppen är väl chokad av all frisk luft ;)
Lillebror och gänget är här och hälsar på, och det blev en utflykt till Store Mosse.
Alfred var alldeles till sig och tyckte det var så roligt med alla saker man kunde utforska och upptäcka. Härligt att se honom så!!
Sur ved gjorde att vi tog oss ut i sumpmarken till Svänö för korvgrillning. Ruskigt inpyrda blev vi dock mätta och nöjda!
Duscha bort all röklukt sen tog jag tag i middagen som jag så stort hade utlovat. Det blev en gryta med lite orientaliska smaker med kyckling, aprikoser, röda linser och varma kryddor. Blev faktiskt inte så tokigt. Desserten stod mannen för; frysen cheesecake med blåbär. Inte helt fel det heller.
Besökarna har nu dragit sig tillbaka för natten och imorgon väntar nya upptåg!
Liten Alfred har slocknat här bredvis mig i soffan, liten Oscar sussar sött lite längre bort... och Mannen i mitt liv sitter mitt i mellan och tittar på tv. Lugnet har lagt sig på berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)