måndag 27 augusti 2012

På andra tankar...

Disträ...irrat runt på affären för att få lite handlat. Gäller att passa på...
Inskolning...dagis... ja, ni fattar! ÅNGEST!
Tusan vad ledsen att han blev! Helt förtvivlad!
Han som skuttade in och tyckte det var spännande...tills vi kom till dörren in på hans avdelning... Men så följde ju mamman faktiskt med in. Lycka! Ett stadigt tag i mammas byxor! Här släpper vi INTE!!!
Men så säger mamman "- Hej då..." och går...
Fy tusen att man utsätter sig själv och sina barn för detta!!
Ja, jag vet, han kommer få det så bra där, han kommer vänja sig, han kommer att ha roligt - så småningom.
Och jag, jag behöver ju jobba och tjäna pengar... pust...

Älskling!
Så för att tänka på lite annat kommer här lite matbilder från den fantastiska svampturen jag var ute på igår! Husmodern i mig bara njuter av att kunna fylla förråden inför vintern!
"Har du sett Herr Kantarell?"

Ett glas rött passar bra till svamprensning!

Ostpaj med kyckling och kantareller. Inte helt fel....

Det gäller att fylla på fettlagret inför vintern! Blåbärs/vitchokladmuffins toppade med lakritsgrädde... Mådde illa efteråt... Berodde nog på att jag slickade ur hela skålen med överblivet grädde...fy...
Nu är det dags att hämta skrutten... Hoppas att han inte är för arg...

1 kommentar:

  1. Men lille plutten vad stor han blivit!! Detta är ett STORT bevis på att det var länge sedan vi sågs.
    Kramar till er alla 4

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)