söndag 12 augusti 2012

Min mammas tur!

Idag har Halta-Lotta varit ute och luftat sig!
Behövdes efter några dagar med feber och yrsel, misstanke om blodpropp och blodförgiftning...
Tur att det finns underbara där människor som pysslar om och tar hand om mig. Som ringer och stöttar fast jag är urdålig på att ringa tillbaka. Som ger en fina presenter och bubbel för att muntra upp den deprimerande... Tusen tack för att ni finns!! Ma, To, Th, Mi, An, W, Sö utan er..?!.

Idag var det mammas tur som stod på pyssla-om-halta-lotta-schemat.
Antikrundan stod på agendan. Ljungby - Moheda, och ett stopp i Hjortsberga... Ett nytt paradis för den loppisintresserade...

Mycket saker... Mamma letar efter...en sockerlåda... Men tyvärr, de var slut denna vecka...om det inte finns någon i högen till vänster om den gula sängen i rummet längst in till höger...

Därefter ett välförtjänt stopp hos Systrarna Skogsströms Lantcafé i Öhr! Vi åt en varsin Caesarsallad och drack en citronvatten och en "samma"...

På vägen hem fick hon syn på någonting! Mamma alltså....
Tvärnit! Tur att man inte fick nån Whiplashskada också... Ur bilden stormade hon... Vart hon skitnödig??


Nu är det bråttom!

i kortkort i skogen...

Tappade hon något??
Det är kantareller! Kantareller!!!
Så ut med den halte...
"- Du kan ju gå före bilen och titta om du hittar några fler svampar!" ropar mamman glatt till dottern som stapplar sig fram med kryckor på skogsvägen...
"- Nu kan du ju träna inför Lidingöloppet med! Dags att komma igång efter operationen nu!!"

Ha ha ha...Skitkul!

Nepp, in i bilen igen! "-Kolla nu ordentligt när jag kör! Peka du så plockar jag!" fortsatte hon... innan hon utbrast; "- Åh vad jag älskar det här! Gå i skogen och plocka svamp!"
Ja, eller hur...

Tack Mamma för en rolig dag! Tur att du fick tag i din låda och att du fick några kantareller! :)

1 kommentar:

  1. Tack själv underbara dotter, kul hade vi o vi åker en annan dag till nya favvostället som börjar på H, heller hur. Jag vill nog ha den där mattan du vet som låg innanför grinden... genomsur men blir nog fin efter tork!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)