måndag 27 augusti 2012

Kändisar!

Satt och bläddrade i den nya ICA Buffé som damp ner i lådan för ett tag sen. Brukar liksom inte vara prio 1 bland läslistan om man säger så.
Men när det är några "kändisar" med så blir man liksom lite extra stolt och glad!

Kändis 1. Nils Norén
En riktig guru inom matlagning, och som var min Chef (typ) under min tid på Aquavit i New York. Det inte han kan är nog inte värt att veta ;)
Boken måste jag ju bara skaffa!
Jag och Nils i samma reportage i Arbetarbladet 16 juni 2001... Det var tider det ;)
 Kändis 2. Sen så är det ju käre gamle Gertan - Gert Klötzke!
Han har alltid spännande projekt på gång!
En gång i tiden var han min chef på Högbo Brukshotell i Sandviken! En spännande tid som innefattade en hel del matlagning, kokboksfixande, resor, gästspel, kocklandslagsrepresentationer och en härlig sommar på Halltorps Gästgiveri på Öland...

(Ja jag har ju jobbar överallt...som Alfred suckade...)

Nu ska jag rulla köttbullar och sen ska jag ut i skogen... Antingen med löparskorna eller med lingonhinken...kan inte bestämma mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)