lördag 4 augusti 2012

Hej!

Här kommer ett livstecken från den nog mest idiotiska människan i världen...
Jorå så att, här sitter jag...
ganska sliten , har ganska ont, men ändå ganska glad i nya Tajkon-hemmet - - - Husbilen, på Dragsö i Karlskrona. Husbilslivet är ganska trevligt! Eller har man bara en flaska bubbel så blir det ju kanon ;)

Nej då, skämt åt sido...
Operation på torsdagen - ganska dålig sömn med värk
Sjukskriven fredagen - med gnagande oro i kroppen: Ska vi åka, eller inte??
Efter lunch beslutade vi för att åka... Blev idiotförklarade av några redan då... Men jag vet att det var av omtanke. Jag bäddades upp med benet under kuddar i en av sofforna bak i bilen. Ganska bekvämt faktiskt!
Vi styrde mot Karlshamn för där skulle det vara bra uppställningsplatser i hamnen, samt att där skulle SOLEN skina! Och visst strålade den!
Killarna tog sig ett dopp..men det blåste kallt... Skönt att jag slapp ;)
Sen parkerade vi husbilen och tog en liten tur i omgivningen
Kolla:

Det blev ett studiebesök! Och Alfred tyckte jag kunde börja jobba här i stället... Nja, trivs bra där jag är jag...
Halta-Lotta orkade inte med någon längre sightseeingtur utan vi tillbringade kvällen med att spela Fia och åt burk-ravioli och bara ha det bra. Här är utsikten:


Tusan vad det luktade illa!!!!!


Idag packade vi snabbt ihop och drog till Karlskrona istället. Vi kände att vi ville ha liiite mer...av allt!
Vi fick:
Megastora glassar från Café Glassiären

Grabbarna fick bada och jag hängde på stranden, men ett dubbelt så stort knä... Härliga klippor vid fina havsbad lämpar sig INTE för nyopererade knän...

Hussen tog med vovven på ett dopp! Lycka!!

Vi testar campinglivet! Utsikten åt ena hållet

åt andra hållet, känns helt ok!

Gos med min lurviga favvis - Nico

Picknick på stranden

"Till salu" ... ha ha Glöm det!!
 Det är faktiskt så här, att jag har alltid varit emot det här med camnping. Främst pga av alla dessa äckliga toaletter och duschrum som bara luktar så illa... Men nu har jag hittar drömstället! Det var så rent och fräscht, trots att det så gott som var fullt på campingen! Damtoaletten var en dröm för en sån som mig!
Damtoaletten! Med levande blommor och doftljus! På väggarna satt vykort med fina citat! Fantastiskt!!
Även den annars så sure och svårflörtade Alfred smalt för campinglivet!! Bra cykelvägar, nya kompisar och äventyrsgolf
Halta-Lotta var också med...trots hot om skilsmässa och annat...

Så hit ska vi åka fler gånger! Rekommenderar verkligen Dragsö Camping!
Nu sover killarna och i morgon styr vi hemmåt! Premiärturen gick bra...men nästa gång ska jag kunna gå och vara med på allt jag också. Nu skippar jag värktabletten och tar ett glas bubbel till!!

Hur operationen gick? Det tar jag imorgon!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)