onsdag 29 augusti 2012

Barn i hårdträning!

Dom ska drillas i tid till att bli något stort inom idrotten!
I solsken...
och i regn...


och bakom varje framgångsrik idrottsman/kvinna finns den pushande föräldern (i bilen)
Kom igen nu!!! Bara 2 km kvar till uppförsbacken! Öka!!!

Ja men eller hur!
Nej - lyckan är att få cykla till skolan!!
Men bor man som vi gör så får man cykla en liten bit på stora vägen, med mamma tryggt bakom i bilen som skydd mot alla bilar och lastbilar som rusar förbi!
Vi vill ha CYKELVÄG mellan KLEVSHULT och SKILLINGARYD NUUUUU!!!!

Men det måste ha sett konstigt ut med en bil, blinkandes med varningsljusen, långtsamt körandes framför den lilla killen på cykeln. Blev nog idiotförklarad av en del!
Men vilken lycklig kille!!!

(Ps, min cykel är låst och "monstret" har lånat nyckeln...så jag och lillebror kunde inte cykla, som vi också hade tänkt göra! Så slö är jag egentligen inte! )

(PS 2, nån cykelväg tycker inte den förträffliga Vaggeryds kommun är särskilt viktig här - bedrövligt säger jag bara...läs remissvaret som Klevshults Samhällsförening har fått HÄR!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)