torsdag 19 juni 2014

Skitiga naglar och sandiga bad

Det bästa jag vet är att få dra på mig mina jobbarbyxor och bege mig ut i trädgården och sätta händerna i jorde, och bli riktigt skitig.
Att bara få lalla om kring och drömma om något mycket finare och vackrare...nästa år...
För tyvärr hinner inte tiden ikapp ogräset...och den förbaskade allergin som är grym, speciellt i år... Sen så har ju dom där hönorna en förkärlek till att vilja bada, precis där jag nyligen har sått mina frön eller rensat bort nått annat ovälkommet. Inte så att dom kan göra det där ogräset växter... Nepp ingen gratis hjälp där inte...
Hade ett stort vitlöksland på gång...
Nu är hälften av det bortbadat!
Idag har jag pysslat om mina hönor. Städat ur hönshuset och de små kycklingarna fick gå ut i kaninburen under tiden med sin mamma. 
Mamman ville också bada skrockade hon glatt när hon såg de andra hönsen frottera sig bland vitlöken... Klart hon fick bada med, men i Alfreds legolåda...

Nu regnar det ute. Mycket välkommet i potatislandet...och för allt ogräs...
Mina drömmars...hm...trädgård...


Vad tror ni? Visst finns det potential!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)