tisdag 10 maj 2011

Redan??

Har precis kommit hem från månadens BVC besök. Den lille killen växer och växer. Inte så konstigt med tanke på att han äter och äter! Det missformade huvudet har varken blivit bättre eller sämre, och öronen sitter fortfarande på trekvart... men vad gör väl det när man strålar som en sol och gapskrattar och charmar till och med "skatan"!!!
Frågan jag fick... "- Har ni börjat med smakportioner än?"
Va??? Redan, han är knappt 4 månader och de börjar redan att man ska proppa i dom annat! Trodde det inte var någon brådska, utan att de klarar sig på amningen till de är 6 månader, och att man kan börja ge lite smakportioner när dom blivit 4 månader. Varför måste det vara så bråttom?? Går inte tiden tillräckligt snabbt ändå?
Ja jag vet... andas... och ta det inte så personligt... Det är inte mig hon är ute efter, "skatan", utan hon vill bara väl.... andas....1,2,3,4,5,6....andas...
Tur att sköterskan J är med och styr upp det hela! :)

Har nu även betalat resan! Chefen har godkänt ledigheten för mannen så nu är allt fixat! Vi glassar ut från kaj den 29 maj. ska bli så roligt! framförallt eftersom mannen aldrig varit med om detta innan! :) Tror han kommer att bli glad! Planeringen inför festen går även den framåt. Önskar dock att jag hade lite andra förutsättningar, men vi jobbar på det! Kan ju inte skippa anatomitentan ännu en gång... men jag hinner nog ändå. Behöver ju bara lite tid att plugga innan...

Nej nu är det före varmt att sitta här! Ner med bebis i vagnen, ut i solen och sedan hämta den store killen! Så var nästan den här dagen till ända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)