söndag 8 maj 2011

Strålande sol

och en värkande kropp... Borde ju vara kanon för mina onda leder... men skovet verkar inte ge med sig... har suttit i, i två veckor nu... orkar snart inte med värken längre. Kanske är det fel sorts värme?? Dags att flytta till andra breddgrader med tropiskt klimat... Där de varma vindarna blåser, istället för de kyliga här på berget i skogen... Tråkigt är det iallafall, för jag ser fram mot en härlig pyssla utedag idag, men jag vet ju att febern och inflammationerna kommer vara ännu värre imorgon... Men det kunde ha varit så mycket värre, så jag ska sluta beklaga mig direkt!

Igår sa vi farväl till pappas bil... men det blir tydligen bara ett litet stopp i Sandviken... för den ska skeppas vidare till Kazakstan. (stavas det så???) Så vår roliga plan gick om intet...
Det var även Skillingaryds marknad igår och vi tog en tur dit, mamma och jag och de små killarna. Det var varmt, dammigt och kladdigt men jag hittade en utemöbelgrupp i loppisladan för en struntsumma. Så jag slog till! Nu har vi fått en "frukost-utegrupp", men vi satt inne och åt frukosten idag... :) Men jag är ändå riktigt nöjd över inköpet. Nu saknas bara ett träd och några blommor så är den delen av uteplatsen fixad!

Sakta med säkert börjar sakerna falla på sina platser här uppe på berget. Synd bara att jag inte kan ladda upp bilderna för mobilen... Fast just nu beror det inte på okunskap, utan på att telefonen liggeri barnvagnen som hastigt blev dumpad i Skillingaryd igår för att kunna ge plats åt utemöblerna... Måste försäka få tag i en bil idag och hämta hem...

Ha en strålande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)