torsdag 26 juni 2014

Fjäsk för grannen och vad äter du helst?

Klockan 06.30...
Sommarlov...
Sovmorgon?
Näpp, inte här inte!

Försöker locka med sockrig frukost...typ O´boy och chokladbollar framför Tv´n ... Snabbt enkelt och smidigt ju!
Så kan den trötta mamman sova ett par timmar till...
Näpp..Det funkar inte heller !

Vad är det för fel på mina barn?? (säger jag med glimten i ögat!!)
Så kl 07.12 togs frukostbeställningarna upp...
och nu blir det lite TÄVLING!
Gissa vem som beställt vad!

Nr 1
Ledtråd: Den här beställaren kräks när den äter ägg. Vill bli brandman men dricker helst trafikpolisyoghurt. Saknar en kaffe med mjölk...
Nr 2
Ledtråd: Den här beställaren gillar inte ost eller skinka. Äter endast äggvitan. Bråkar om vilken sorts drickyoghurt som är bäst...varje dag. Inget kaffe eller mjölk här.
Nr 3
Ledtråd: Den här beställaren kräver kaffe... i mängder! Har ständigt magproblem och försöker nu med en glutenfri diet för att se om det hjälper, men har problem med karaktären...
Så, vems är vems? Och vilket alternativ skulle du helst vilja äta själv? Priset i tävlingen är ett par timmar spenderad tillsammans med den som just ätit din favorit! Lycka till! ;)
Det var väl en rolig idé...ha ha ha ha...

Nog om detta!
Idag är det fullt upp på schemat!
Men så möts man även av denna syn ute på gården... Jippi!
"Min" bil borta och skrotbilen hemma med motorhuven uppe... illavarslande....
Blir till att fjäska för grannen idag tror jag minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)