fredag 27 juni 2014

Och där gick alla semesterplaner åt skogen

Det var tänkt en resa till Legoland och Danmark... och kanske en kryssning... Med husbil alt hotell... Husbil har vi ju inte lyckats hitta någon än heller, som tur är...

Men nu är det bara att ändra alla gemensamma semesterplaner med familjen... Så vida vi inte hittar någon som kan ta hand om farmen...
Vi får dela upp oss och åka iväg i omgångar...lite trist men men...

Det går fort nu! 
Fem kycklingar har kläckts under natten och två håller på att komma ur sina äggskal i detta nu.
Ormgropen är nu i fullt leverne...
Vart ska detta sluta?

Men det är ju helt fantastiskt! 
Vi sitter och tittar och förundras över de små liven.
Förmiddagen har ägnats åt att bygga inhägnader åt de nu fyra ruvande hönorna. Det blir slagsmål om kycklingarna annars. Riktiga fajter kan jag lova!
En som väntar...

De tre små är ju nu inne på sin tredje levnadsvecka och smet ut i hönsgården till de andra hönsen, så nu får de vara där!
Full fart! Hur söta som helst!

Jag bara njuter! Älskar att jobba och pyssla om djuren! Visste väl att det bodde en lite bonde i mig! Nu gäller det bara att ta till vara på det!
Tänk att ha lite får med! 
Måste undersöka och ta reda på mer om detta!
Men sen så måste jag blanda upp mig med lite stadsbesök i civilisationen, annars blir jag "skogstokig"!! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)