måndag 30 juni 2014

Monstret shoppar bikini

Småkillarna och jag har nu vår semestervecka.
Jag funderade på om jag skulle dumpa av grabbarna hos farmor och dra i väg själv på resan... Blir ju trött bara av att packa och försöka få killarna att hålla sams... Men det gjorde jag inte.
Världkriget som utspelades gjorde mamman till ett monster, och den äldste sonen hotade med att flytta... Allvarligt, vad gör man för fel? 
Provar med att medla-funkar inte
Försöker avleda med annat -funkar inte
Försöker vara snäll och förstående och förklara -funkar inte
Försöker ignorera och låta dom lösa problemen själva -funkar inte
Försöker med att muta med allt från godis till leksaker -funkar inte
Hotar med olika grejer som inte kommer att hända om de inte slutar -funkar inte
Och idag blev jag riktigt förbannad - funkade inte
Däremot fick jag världens dåligaste samvete och fick kämpa länge för att inte få guldklimpen till att flytta...

Badkläder krävs på semestern! Shopping är ju kul! 

Nu ska vi försöka hålla sams och ha roligt... Hur ska detta gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)