onsdag 24 april 2013

Min bror igen... Metal all the way!

Ni har sett bilden!

Ni har säkert undrat!
Nu får ni svaren! ;)
Jo, jag var lite "rocker" i mitt tidigare liv! (Nu är det ju mest glada, glättriga, poppiga låtar som strömmar ur högtalarna när jag försöker lufsa fram i springskorna. Annars är det helt tyst!)

Men den största anledningen till min rockiga uppsyn var nämligen...återigen...min brorsas fel!
Det är nämligen så att han är musikern i min familj och nu skulle hans band spela i Falköping. Så, varför inte åka på ett studiebesök upp dit och få höra bandet?!
Så fancluben (jag, mannen och mamma) packade oss i bilen (gissa vem som fick köra...) och hamnade på Strike Rockbar i Falköpings bowlingcenter! Mycket trevligt ställe!
Innan spelningen hängde vi lite med banden, och mannen försökte ge dom lite motstånd på bowlingbanan.

Min bästa bror!!!

 Först ut var sen hälsingebandet Lednote! Vilken positiv överraskning det var! Så supergullig och charmig sångare som helt plötsligt lät som värsta avgrundsdjävulen! Så himla häftigt! Vill ni höra kan ni göra det här: Crack in the glas! Tyvärr så var det inte fullt i publiken (några stjärnor hade dock letat sig dit...), men man såg ju bra iallafall och kunde dansa om man hade lust!

Rebellerna nästa! Det gäller att ta plats i tid för att se bra...
 Sen var det dags för Rebell Collective! (min brorsas band ;) ) och det var som om en explosion hände!Ett gäng glada och energifyllda "kalvar" äntrade scenen och dansade, hoppade och såg ut att ha jätteskoj där uppe! Här kan ni höra mer: Klicka HÄR!

Min bror är han med den för stora mössan!

Ganska trångt på dansgolvet framför scenen även under  deras framträdande...
Det var så roligt att få se banden live! Bor man 50 mil ifrån varandra så måste man ju ta vara på chanserna att få träffa min kära bror! Det var en så rolig kväll! Banden var så bra och jag var fylld med energi när jag körde de "glada" medpassagerarna hem sent på natten.

Det var rapporten från Missikka - pressfotograf
Tack till Lednote och Rebell Collective för bra spelningar! 
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)