tisdag 2 april 2013

Helvete, Paolo Roberto!

Det har smygits sig på under dagen... Sakta, sakta... Trodde först det var stressen, ångesten, irritationen, pms´en som kom på besök. Men se det var det inte. Och som alla andra så skyller jag på någon annan, och säger att det absolut inte är mitt fel! För felet är Paolo Robertos, for sure!
Tänkte nämligen att jag ville testa något nytt...
Men först en runda i skogen.
(Vet ni hur mycket jag längtar efter barmark, vitsippor och varma vindar nu? Har nog aldrig längtat så mycket!)
Sen lite häng i en baden baden... Fin utsikt...men fick ångest...vill ut och gräva i landen och sätta små frön...Skottkärran är framkörd och redo!
Mannen pysslade under tiden med husbilen, och tänk den startade! Nu längtar jag efter att få packa ihop oss i den och ge oss ut på äventyr!

Sen var det dags för lite styrketräning... Inspirerad av det nya numret av hälsotidningen, tänkte ge mig på detta:
Träna med Paolo Roberto! 
Kul tänkte jag med lite nya idéer och lite ny inspiration! Nu ska här köras stenhårt och herrejösses vad snygg och stark jag kommer att bli! Bara kör!
Fem övningar i 15 minuter! Lätt som en plätt! (att jag stånkade och flämtade att jag var på väg att dö, under tiden, och att store sonen blev lite orolig och kom springande och frågade hur det var med mig, behöver vi inte berätta för någon ;) ) Därefter fortsatte jag med Blossoms fantastiska ryggövningar innan jag tog min träna - rumpa app, och körde 8 övningar, för att sedan avsluta med armar i hemmagymmet. Skitduktig var jag!
Men nu är det alltså Paolo Robertos fel! Jag har sån TRÄNINGSVÄRK!!! Det är både en härlig och fruktansvärd känsla... Imorgon kommer jag säkert inte kunna skratta eller lyfta armarna, eller gå på toan för den delen... Och så skriver Paolo att man ska träna 3 dagar och sen vila 1, träna 3 dagar och så vila 1 osv...
Idag har jag lyft kartonger och flaskor och sprungit med vagnar, så det får faktiskt räknas som dagens träning. I morgon ska jag göra Paolos pass igen... Wish me luck!

Nu ska jag bara gå och dra täcket över huvudet och våndas inför morgondagen!
Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)