söndag 20 januari 2013

Vissa saker vill man inte visa brorsan!

Det började med en rejäl frukost sen drog jag på mig skidorna och stakade iväg, stakade ut spår runt hagarna för i skogen är det fortfarande för lite snö... Fick ihop ett spår på 1,2 km och det körde jag sen i 6 varv, innan jag tröttnade...
Lite lagom backträning för den ovane och så rakt in i buskarna (ser ni bilden nere till vänster, hur jag trasslat mig in i buskaget) ...tur att inte brorsan såg det... Han har ju varit med förr, i slalombackarna om man säger så...jag har ju haft närkontakt med en del granar på sidan om, i mina dar... Han hade ju fått sig ett gott skratt.
Mina grabbar höll sig vid grillen och eldade lite skräp, och kom med glada tillrop och hejaramsor till den tokiga bruttan som stakade runt, runt... Tur att man bor där man bor, vid såna här tillfällen! Inte ens grannarna såg mig...tror jag :D
Efter skidåkningen ville jag egentligen bara slänga mig i soffan och gnälla, men hade ju lovat mannen lite kvalitetstid också... Så hopp i väg till Jönköping på dejt!
Först mat på det där biffhuset som "alla" pratar om... God mat med urusel service! Inte en krona i dricks fick dom! Sen var det bara på med brillorna och grabba popcornen. Äntligen - Hobbit!
Är ju en sån där Sagan om ringen-nörd! Älskar böckerna framförallt även om filmerna är bra med. Nu är det bara att längta till nästa del!
Nu var denna vecka slut... börjar blir stel i kroppen och armarna är tunga...
Just precis nu är det 19 dagar, 11 timmar och 30 minuter kvar till start!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)